Hånden på hjertet

Vi har lagt hånden på hjertet, og nu ved du, hvordan visionen for Odenses fremtid ser ud for Socialdemokratiet. Vi ønsker en by, der er værd at leve i. Hele livet. Og for alle. Kursen for Odense er allerede sat og den positive udvikling for længst i gang. Det tager tid at forandre en by til det bedre, og udviklingen giver stadig gener i hverdagen. Selvom Odense fortsat har Fyns laveste kommuneskat, gør velfærdsprocenten os i stand til at gøre det bedre på børne- og ældreområdet, der har allermest behov.

For os handler kommunalvalget 2017 og årene herefter om muligheden for at opfylde visionen i fællesskab med alle i Odense – formet og båret af dem, der vil samme vej som os. Vi er allerede gået ned ad den vej og i gang med at forvandle Odense til en moderne storby fuld af historie. Det er den positive og vækstskabende udvikling, vi skal bygge videre på.

Hånden på hjertet, så ved vi godt, at der er meget, vi kan gøre bedre. Og det vil vi gerne. Der er også meget, hver enkelt kan gøre. Hvis vi alle og hver især tager ansvar, når vi længere. Socialdemokratiet i Odense tager også sin del af ansvaret. Vi vil gerne fortsætte den vækst, der i gang, så vi kan skabe endnu mere velfærd, for det har flere i Odense brug for.

Odense skal være en by, der er værd at bo i hele livet. Vi skal have trygge og udviklende pasningsmuligheder til de mindste samt en stærk folkeskole for de mange, fagligt som socialt.  Det skal være her, de unge vil læse, fordi Odense er en attraktiv studieby. Her skal være let at komme rundt og fuld af liv, kultur og festligheder, der trække gæster og tilflyttere hertil.

Fællesskab og omsorg skal jage ensomheden væk. Vi skal have åbent sind og åbne døre, der sikrer, at den sidste del af livet er tryg og værdig for alle i Odense. Dét er velfærd for os.

Vi har kun få faste valgløfter og holder i stedet fokus på vores visioner. Du ved, hvad vi vil. Og vi ved, at politik bliver skabt ved at lytte. Så kom gerne med nye ideer, der gør Odense bedre.

Vi er her for hinanden